Oslo ve Harvard üniversitelerinin
ortaklaşa yapmış olduğu araştırmadan çıkan sonuca göre, ilköğretimde okul
süresinin uzun olması IQ değerini olumlu yönde etkiliyor. Daha
doğrusu yetişkinliğe giriş yıllarına denk gelen yaşlarda okulda
geçirilen fazladan birkaç yıl IQ değerini yükseltiyor.
1950 lerde Norveç eğitim sisteminde reform
Norveç, 1950 lerin başında eğitim
reformu yaparak ilköğretimde eğitim süresini 2 yıl uzattı ve eyaletlere bu uygulamaya
geçmeleri için 1955 yılından 1972 yılına kadar 17 yıllık süre verildi. Yani
yeni uygulamaya geçiş her eyaletin kendi insiyatifine bırakıldı ama ilkokula
başlama yaşı değiştirilmedi, yine eskisi gibi her eyalette 7 yaşında okula
başlandı. Geçiş süresi içerisinde kimi öğrenciler 14 yaşında, kimi öğrenciler
16 yaşında okullarını bitirdiler. Kademeli geçiş süresi bu araştırmayı yapmaya
büyük bir olanak sağladı ve araştırmaya başlandı.
Metot:
Araştırma,1950 yılı ile 1958 yılları
arasında doğan erkekler arasında ve tüm eyaletlerde yapıldı. Araştırmadan çıkan
sonuçlar eğitim süresi uzun olan erkeklerin IQ lerinin yaklaşık %1 oranında
daha fazla olduğunu gösterdi. Buna göre kısa eğitim alan erkeklerin IQ
ortalaması 106 çıkarken, uzun eğitim alan erkeklerin IQ ortalamaları 107 çıktı.
Not : IQ skalasının logaritmik olarak arttığı düşünülürse, %1 lik
farkın önemli bir fark olduğu görülür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder